Een payroll officer zet je personeelsadministratie op punt

Je medewerkers vlot en correct vergoeden, is de basis van duurzame tewerkstelling. Er komt wel wat bij kijken: van de loonkostberekening en het opmaken van een contract, tot de uitbetaling van lonen, vakantiegeld en eindejaarspremies. Tel daar de vragen rond vakantiedagen, ouderschapsverlof en deeltijdse tewerkstelling bij en je personeelsbeleid groeit je al snel boven het hoofd.

De experts van HR Capital, met uitvalsbasis te Oost-Vlaanderen, zijn er voor kleine en grote ondernemingen die externe versterking op maat zoeken, van voltijdse projecten tot langlopende opdrachten vanaf een halve dag per maand. We nemen je loonverwerking van a tot z in handen met een proactieve blik.

Neem contact op
payroll officer
wat doet een payroll officer

Geen idee hoe het zit met langdurige afwezigheid, geboorteverlof of een cafetariaplan? Hoeft ook niet: je payroll officer zoekt het voor je uit.

Freelance HR-ondersteuning payroll

Payroll officers doen je business draaien door je medewerkers te ondersteunen en – niet onbelangrijk – te garanderen dat ze uitbetaald worden. Deze HR-professionals volgen de Belgische sociale wetgeving van dichtbij op en handelen proactief bij eventuele wijzigingen. Zo houden ze de vinger aan de pols bij veranderingen in bijvoorbeeld zorgkrediet of extralegale voordelen.

Wat doet een payroll officer?

Hij of zij ondersteunt iedereen die op je payroll staat: je medewerkers dus. Ze zijn verantwoordelijk voor loonadministratie en personeelsbeheer. Een greep uit hun taken:

  • ✓ Loonkost berekenen
  • ✓ Lonen uitbetalen of loonsverwerking voorbereiden
  • ✓ Contact houden met sociaal secretariaat
  • ✓ Contracten opmaken
  • ✓ Verlof berekenen en inplannen
  • ✓ Gegevens uit tijdsregistratie verwerken
  • ✓ Afwezigheden bijhouden
  • ✓ Salarisverhogingen en vrijstellingen toepassen
  • ✓ Ontslagen en aanwervingen verwerken
  • ✓ RSZ en bedrijfsvoorheffing betalen
  • ✓ Reiskosten verwerken

Een payroll officer kan je dus heel wat werk uit handen nemen.

freelance payroll officers

Altijd de meest recente kennis en expertise

HR en personeelsadministratie staan nooit stil. De wetgeving verandert, er komen nieuwe tools bij en ook de verwachtingen en wensen van werknemers evolueren. Je houdt het misschien niet meer bij, maar onze freelance payroll officers gelukkig wel.

Omdat ze in verschillende bedrijven aan de slag zijn en dag in, dag uit HR ademen, kennen ze de beste manier om contracten op te stellen, tijdsregistratie op te zetten of je loonkost te berekenen. Ze volgen veranderingen in de sociale wetgeving op de voet en weten met welke tools de processen op je HR-afdeling gesmeerd lopen.

vaste payroll officer
Tijdelijke vervanging voor payroll officers

Is je vaste payroll officer tijdelijk onbeschikbaar, maar blijkt een permanente of langdurige vervanging niet mogelijk of wenselijk? Onze freelance HR consultants zijn flexibel en snel inzetbaar. Met onze ervaring werken we ons in elk bedrijf makkelijk in en weten we hoe we jou het beste kunnen ondersteunen. Zo hoeft een tijdelijke afwezigheid geen impact te hebben op de werking van je bedrijf of van je medewerkers.

Je kiest zelf hoeveel tijd en ondersteuning je nodig hebt: wil je enkele weken een extra voltijdse kracht of liever 1 of 2 dagen per week? Je schakelt een freelance HR expert in wanneer jouw nood het hoogst in en volgens de frequentie die jou past. Het is de ideale externe versterking op maat.

Onze payroll officers doen je business draaien

Is een Payroll Officer de oplossing voor jouw organisatie?

Onze freelance payroll officers versterken je team tijdens drukke periodes, vangen tijdelijke afwezigheden op of springen op langere termijn bij. Profiteer van hun flexibiliteit en expertise, zodat jij zelf kan focussen op je corebusiness. Schakel HR Capital met uitvalsbasis te Oost-Vlaanderen in als HR-specialist waar, wanneer en voor zolang je nodig hebt.

Neem contact op
HR payroll officer